Architecture student, what more is there to say?


dinsdag 11 augustus 2009

Eerste post

Hoi lezers!
Na wat googlen ben ik bij deze blog uitgekomen: http://kimtaurus.blogspot.com/
van iemand die net als ik in het 3de Bachelar architectuur zit.
Eigenlijk is dat een goede manier om de komende stress van me af te schrijven en informatie te geven aan degene die in Architectuur geinteresseerd zijn ;) en gewoon wat te babbelen over mijn vol stress/knutselen gevulde leven.
Okee, Let's start!
Dus bij Ontwerpstudio hebben we (net als een aantal vorige jaren) de opdracht gekregen om een 3G-woning te ontwerpen, een woning die onderdak biedt aan 3 generaties. Dit jaar gaan we een aantal (3) ontwerpmethodes uittesten, allereerst is het de beurt aan het metaforisch ontwerpen.
"Metafoor = lt. overdracht" De metafoor die we moeten gebruiken is 'het rizoom', een wortelstok.
Hierbij moeten we een foto vinden die recht doet aan deze metafoor.
(Kunnen we nog volgen?)
Uit deze foto worden dan max 3 kwaliteiten, trefwoorden gehaald die later zullen dienen als je ontwerppotenties.
Hier is mijn foto:

Trefwoorden: Diversiteit, Kracht, Massa
Uit die laatste ben ik nog niet helemaal. (Massa is veranderd Rust, de zee, rust, je snapt het wel)

we zullen morgen zien...

Mood: moe
Muziek: Arashi - Hadashi no Mirai

Geen opmerkingen:

Een reactie posten